Mobil   Site Haritası   Webmail   RSS
Başkanla İcratın İçinden
17 Şubat 2016 Çarşamba 14:00

Karabiga Belediye Başkanı Muzaffer Karataş Biga Çarşamba Postası Gazetesine özel olarak verdiği demeçte yapılanları ve yapılacakları anlattı. ‘’Çarşamba Postası ekibinize hoş geldiniz diyorum.

Ben Karabiga Belediye Başkanı olarak özellikle 2016 döneminde belediyemizle ilgili tek tek projelerimizi hayata geçirmekteyiz. Bu projelerimizden birkaç tanesinden bahsetmek istiyorum.

Yakın dönemde açmış olduğumuz Kapalı Halk Pazarı’nı faaliyete geçirdik özellikle şuan ki hava koşullarına baktığımızda Kapalı Halk Pazarımızın gerçekten de ihtiyaç olduğu halkımız tarafından ve önemli bir proje olduğu halk tarafımızdan anlaşılmıştır.

Bunun devamı olarak depolama alanı ve Belediye Kapalı Garajımızı hemen hemen bitirdik onun da yakın bir dönemde açılışını yapacağız. Özellikle sosyal projelerimizin birkaçından da bahsetmek istiyorum. Hem sosyal hem kültürel projelerden birkaçını açıklamak istiyorum.

Sağlıkla ilgili bölgemizin bir nüfus taramasını yaptık ve belirlediğimiz kriterlere göre yaşlı nüfusu özellikle 70 yaş üstü halkımızı tek tek tespit ederek evde sağlık hizmeti veriyoruz. Bu projeyle birlikte son dönemde beldemizin özellikle antik dönemden kuruluş dönemine ve günümüze kadar olan bölümü kapsayan Karabiga Priapos ve Klüpidya adı altında kitabımızı bastırmış olduk.

Burada emeği geçen Engin hocamıza da buradan sizin aracılığınız ile teşekkür ediyorum. Aynı zamanda bölgemizde bulunan özellikle mani, şiir ve halk dilinde konuşulan değer ürünleri toparlayıp dergimize beş adet türkü kazandırmış olduk. Şimdi önümüzdeki dönemde özellikle 2016’da bakanlık tarafından bütçe harcama yetkisi almış oluyoruz.

Biz almış olduğumuz yetkiyle birlikte bütçe harcama alanında kendimiz bu konuda şirket kurarak Halk Ekmek Türk Hamamı ve pansiyon işletmeciliğinde bundan sonra faaliyet göstermek istiyoruz. Bu tür işletmeleri belediye ayağı olarak yapmak gerçekten de zor. Örneğin birkaç otobüs ve kafeterya işletmeciliği yapmaktayız. Gerçekten de çok takip ve özveri isteyen ve halk nezninde kabul görmesi için çok sabır isteyen işler bunlar. Dolayısıyla 2016 bunları projelendirerek şuan da hazır hale getirdikten sonra faaliyetlerimizi büyük ihtimalle 2017 gibi faaliyete geçirmeyi düşünüyorum. Bu arada Halk Ekmek ,

Türk Hamam ve pansiyonlardan sonra Gençlik Merkezi adı altında hizmet sunacağız. Bu Gençlik Merkezinde de özellikle kafeterya, pansiyon, yazlık ve kışlık günlerin yapılabileceği bir alan olacak. Bu faaliyetlerimizden sonra özellikle bizim çevre yolu ve Karabiga- Biga yolu asfaltlaması ve genişletme çalışmaları 2016 da devam edecek. Bunun yanında özellikle bizim yakın bölgemizde olan bu özel idare ve valilik, kaymakamlık boyutlarıyla takip ettiğimiz bir olay Örtülüce-Karabiga yolunun asfaltlanması var tabi biz bunun alt yapısını sürekli olarak çekilen malzemeleriyle birlikte hazır hale getirdik. Birkaç tane olumsuz menfezi vardı o menfezleri de hallettik. Dolayısıyla bizim çevre yolu Karabiga-Biga yolu ve Örtülüce yolunu tamamladıktan sonra Beldemizdeki ulaşım daha iyi boyuta gelecek ve bu ulaşım ile birlikte beldemiz sürekli olarak vatandaşların daha iyi ulaşabileceği belde haline gelmiş olacak.

Bizim Beldemizin özellikle bu zamana kadar hasıraltı edilmiş proje var biz bunu gündeme çıkardık. Gerekli bakanlıklardan ve milletvekillerimizden gerekli desteği aldık. Beldemizin bu destekle birlikte gırgır dediği balıkçı teknelerinin boşaltma limanı olduğundan balıkçı barınağı gereği duyduk.

Balıkçı barınağı faaliyete geçerse gerçekten de beldemiz özellikle beldenin içi turizm açısından kalıcı, halk açısından olumlu bir proje olacak. Bu projede şunda bizim mevcut balıkçı barınağının on misli büyüklüğünde balıkçı barınağı olacak ve bu balıkçı barınağının olmasıyla birlikte yürüyüş yolları, meydan düzenlemeleri, balık satış noktaları, kafeteryalar,  gırgır dediğimiz buna benzer yat tipi teknelerinin de yarışacağı büyük bir balıkçı barınağını hedefliyoruz.

Bölgemize Karabiga dahil Biga bölgesine çok büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum. Şuan da bakanlık aşamasında başlamasına bakanlık karar verecek  çünkü devlet tarafından yapılacak proje, bu projeye dolaylı olarak herkesin sahip çıkmasını istiyoruz, çünkü hepimize katkı sağlayacağına inanıyoruz. Şimdilik paylaşacaklarımı sundum Karabiga’mızı çok daha iyi ve yaşanacak bir şehir haline getirmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Herkese saygı ve sevgilerimi sunuyorum.